Aktivnosti Hud-HudEmocije i njihov razvoj kod djece predškolskog uzrasta
Emocije i njihov razvoj kod djece predškolskog uzrasta Ljudi nisu samo racionalna bića koja svoje postupke i htijenja čine isključivo na osnovu umnog mišljenja i zaključivanja. Mnogi naši postupci bivaju izazvani i drugim činiocima, kao sto su npr. emocije (osjećanja). Emocije se mogu definirati kao doživljaj našeg vrijednovanja i subjektivnog odnosa prema stvarima, ljudima, događajima i prema sopstvenim postupcima. Emocije kod djece javljaju se relativno rano, ali u početku su još nediferencirane. Sa razvojem djeteta emocije se počinju ispoljavati na određeniji način. Sposobnost za emotivno reagovanje je urođena sposobnost ali ne kao reakcija straha od neke životinje ili predmeta, to dijete stiče učenjem odnosno modeliranjem ponašanja odraslih. Da je sposobnost da emotivno reagujemo urođena zaključujemo i iz niza ispitivanja provedenih sa djecom koja žive u "prirodnoj" izolaciji, jer su gluhi ili slijepi od rođenja ali su smijehom i razigranošću reagovala na pozitivne podsticaje dok su na frustraciju reagovali ispoljavanjem ljutnje i gnjeva, kao i djeca koja mogu čuti i vidjeti.
Subcategories
|